Reklama 3D są to banery lub naklejki umieszczane na parkiecie bądź na murawie za końcowymi liniami boiska, przeznaczone do ekspozycji w TV, gdzie dają efekt trójwymiarowych stojących tablic, liter blokowych, napisów lub logo. Podstawową zaletą reklamy- 3D jest jej atrakcyjność wizualna. Sposób realizacji transmisji telewizyjnych z wydarzeń sportowych umożliwia długotrwałą jej ekspozycję. W przypadku transmisji realizowanej podczas meczu piłki nożnej, siatkówki lub koszykówki czas ekspozycji kształtuje się na poziomie ok. 70% czasu trwania transmisji. Reklama 3D ze względu na swoja specyfikę, projektowana jest specjalnie na każdą halę czy boisko. Elementy, które są brane pod uwagę przy planowaniu i projektowaniu reklamy 3D to miedzy innymi: – wielkość boiska lub hali – odległość, wysokość oraz kąt stanowiska głównej kamery prowadzącej do każdego metra kwadratowego leżącej reklamy. Zamierzony efekt reklamy 3D jest widoczny tylko z kamery prowadzącej i tylko z miejsca, z którego zostały wykonane pomiary (wymagane jest, że kamera prowadząca zawsze stoi w tym samym miejscu) a wydruki reklam są zawsze ułożone dokładnie w tym samym określonym wcześniej polu. Na uzyskanie oczekiwanego efektu wizualnego pozwala nam posiadanie specjalnego oprogramowania komputerowego do tworzenia ww reklam 3D oraz odbycie odpowiednich szkoleń.
Prawo (tzw. Licencja) do korzystania z zamówionych przez klienta projektów reklamowych 3D sprzedawane jest na następujących zasadach: – określany jest czas korzystania z projektu reklamy 3D. Może to być jeden mecz, turniej, ½ sezonu, jeden sezon lub dwa sezony. W tym czasie może nastąpić korekta projektu, której wartość wynosi 30% wartości licencji. W kosztach związanych z zakupem praw-licencji do reklamy 3D są nieuwzględnione koszty związane z produkcją samej reklamy. Koszt produkcji uzależniony jest od ceny 1 m/kw. medium, na jakim drukowana jest reklama. Natomiast samą wielkość powierzchni reklamy uzyskuje się dopiero po dokonaniu pomiarów boiska czy hali i wykonaniu projektów reklamy 3D. Przedłużenie prawa – licencji na korzystanie z zamówionej wcześniej reklamy 3D na kolejne okresy bez zmiany projektów reklamy pozwala na wykorzystanie posiadanych już przez klienta wydruków reklamy. Szkolenie osób, które będą układały reklamę na poszczególnych wydarzeniach sportowych zawarte jest w zakupionych prawach- licencji do korzystania z reklamy 3D. Miejsce pod ułożenie reklamy 3D na poszczególnych halach lub boiskach zapewnia sobie klient u instytucji, które posiadają prawa do tej powierzchni podczas określonych rozgrywek.